پارکت لمینت یا لمینیت یک پوشش چند لایه مصالح کف سازی است که با فرآیند لمینیت ترکیب شده است. کفپوش لمینت با لایه ای از جنس لمینت مقاوم سازی شده است و به گونه‌ای شبیه سازی محصولاتی چون چوب و یا گاهی سنگ است. هسته‌ی داخلی این محصول معمولا از مواد اچ دی اف ساخته می‌شود. در ایران بعضی از شرکتها برای پایین آوردن هزینه تمام شده محصولات خود را از ام دی اف می‌سازمد که این کار منجر به تولید محصولات بی کیفیت و البته ارزان می شود. همچنین اگر علاقه‌ای به طرح‌های مینیمالیستی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی “چند طرح دکور مینیمالیستی” را مشاهده فرمایید. با بامبو دکور همراه باشید.

لمینت

پارکت لمینت ها هر روز محبوبیت بیشتری پیدا میکنند. عمده محبوبیتی که این محصولات بدست آورده اند بدلیل سهولت در نگهداری آنهاست. این محصولات نصب آسانتری نسبت به پارکتهای چوبی قدیمی دارند. همچنین مقاومت آنها در برابر آب بسیار بیشتر از پارکتهای قدیمی چوبیست.
برای تمیز کردن پارکت لمینت فقط به یک طی یا دستمال نمدار نیاز خواهید داشت.
این محصولات نسبت به سرامیک و سنگ نیز مزیتهایی دارند که مهمترین آنها حفظ گرمای کف خانه است. بدلیل استفاده از فوم در زیر پارکت لمینت، این محصولات میتوانند عایق گرمایش خوبی برای منازل باشند. همچنین قابلیت انتقال گرمایش از کف زمین دارند.به دلیل اینکه پارکت لمینت بصورت کلیک نصب می شود و نیاز به چسباندن ندارد شما می توانید آنها را جمع کرده و در جایی دیگر مورد استفاده قرار دهید.

انواع پارکت لمینت

پارکت لمینت ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:
۱-لایه ی رویی یا لمینت که ضد خش بوده و درجه مقاومت سایشی آن با AC مشخص می شود.
۲-لایه ی میانی یا مغزی لمیننت که معمولا از HDF ساخته میشود و شرکتها با چگالیهای مختلف آن را عرضه میکنند.
۳-لایه زیرین که جهت جلوگیری از پوسیدگی لمینتها در زیر لمینت پرس میشود.

بهترین برند‌های پارکت لمینت

کشورهای زیادی در دنیا پارکت لمینت تولید می کنند اما معروفترین برندها متعلق به بلژیک و آلمان می باشد. اولین شرکتی که از سیستم کلیک به شکل امروزی در محصولات خود استفاده کرد شرکت پرگو بود. این شرکت بلژیکی زیر مجموعه شرکت بونیلین می باشد. برند ویتالیتی بلژیک نیز جزو محصولات با کیفیت بازار است.
از دیگر برندهای معروف دیگری که در بازار ایران یافت می شود برند وی پارکت است که زیرمجموعه شرکت کلاسن آلمان می باشد.
برخی از شرکتهای دیگری نیز هستند که برای پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات خود، پارکت لمینت های خود را در چین تولید میکنند، اما این به این معنی نیست که محصولات بی کیفیتی تولید می‌کنند. برندهای کی پی ال و وودن استار آلمان و همچنین بنلوکس بلژیک جزو با کیفیت ترین لمینت های بازار ایران می باشند.
کشور ترکیه نیز در زمینه محصولات دکوراسیون داخلی بسیار پر آوازه است. از این رو لمینتهای تولید شده در این کشور نیز محصولات با کیفیتی هستند. محصولاتی که کارخانه های معتبر چامسان و ای جی تی تولید میکنند، در ایران با استقبال بسیار خوبی روبرو شدند.
پارکت لمینت ها بدلیل همخوانی با انواع دکوراسیون سنتی، مدرن و مینیمال روز به روز با محبوبیت بیشتری روبرو می شود.
شما میتوانید این محصولات را در منزل، محیط کار و مکانهای پر رفت و آمد استفاده کنید.
به دلیل تنوع زیاد این محصول در بازار ایران شما میتوانید با هر بودجه ای که دارید اقدام به خرید این محصولات کنید.

پارکت لمینت آشپزخانه

4.7/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *