با وجود انواع پرده های پارچه ای و کرکره ای در بازار، معمولا افراد برای انتخاب پرده مناسب دچار مشکل می شوند.. ما اینجا هستیم تا گزینه ای را پیشنهاد دهیم که می تواند سادگی و در عین حال زیبایی را به هر اتاق اضافه کند: بامبو.

برگردان فارسی مقاله پاتریک جی همیلتون، طراح دکوراسیون داخلی مستقر در نیویورک نوشته شده است.

ما در اینجا ویژگیهای پرده های بامبو را بطور جامع توضیح میدهیم:

 انعطاف پذیری در طراحی پرده حصیری

چوب بامبو فوق العاده متنوع است.چوب بامبو در پرده های چوبی و پرده های حصیری استفاده می شود . این نوع پرده را می توان هم بصورت رولی و هم بصورت رومن تولید کرد. البته بدلیل استهلاک کمتر و طول عمر بالا پیشنهاد ما پرده های رولی است.

این پرده ها مقاوم در برابر رطوبت هستند و به همین دلیل مناسب برای مناطق با رطوبت بالا می باشند. همچنین شما میتوانید از بامبو در فضای باز مانند آلاچیق و حتی جلوی بالکن منزل استفاده کنید. البته پیشنهاد ما برای استفاده از بامبو رنگهای روشن است، زیرا رنگهای تیره به مرور زمان دچار رنگ پریدگی می شوند.

هماهنگ با دکوراسیون مدرن و کلاسیک پرده بامبو

امروزه بسیاری از طراحان از بافت چوب استفاده فراوان میکنند. بافت طبیعی در پرده بامبو نیز می تواند در هر سبک دکور متناسب باشد. “پرده ها می توانند سبک ها را تغییر دهند. پاتریک می گوید: آنها می توانند مدرن باشند، در سیاه و سفید یا براق سفید، یکپارچه سازی با تکنولوژی یا کاملا سنتی، به ویژه هنگامی که رنگ چوب پرده ها به قالب های اتاق متصل می شود.

نمونه کار شده حصیر بامبو

انتخاب رنگ بامبو از نظر پاتریک

“من علاقه بسیاری به بافت چوب طبیعی دارم، آنها گرمی و حس ارگانیک را به من منتقل می کنند. پرده های بامبو در عین هماهنگی کامل با فضای منزل ، رنگها را در هم میشکند و یک تضاد زیبا ایجاد میکند و حس جدیدی را به محیط اضافه میکند”

مواد سازگار پرده بامبو با محیط زیست

اگر شما به دنبال یک مواد پایدار و مقاوم هستید، بامبو انتخاب خوبی است. تعهد به حفظ محیط زیست باعث میشود که این نوع پرده ها را به شما پیشنهاد دهیم. پرده های بامبو کاملا طبیعی بوده و از هیچ ماده شیمیایی در آنها استفاده نمیشود و ۱۰۰% با طبیعت سازگار هستند.

فیلتر نور + گزینه خاموشی

در نهایت، آخرین دلیلی که پرده ها ی بامبو را به شما پیشنهاد میدهیم این است که شما می توانید گزینه های فیلتر نور و خاموشی را بسته به نیاز محیط خود انتخاب کنید.

بسیاری از پرده های بامبو شدت نور را کم میکنند و فیلتر مناسبی برای کم کردن شدت نور آفتاب هستند. مدلهایی از بامبو هم وجود دارد که تا۹۰% جلوی نور را میگیرند.

شما میتوانید نور را از طریق بالا و پایین بردن پرده های بامبو تنظیم کنید.

نصب پرده های بامبو بسیار ساده است. فقط کافیست ریل این پرده ها را به سقف از طریق پیچ و رولپلاک و یا به دیوار از طریق پایه مخصوص آنها نصب کنید.

پرده هایی به غیر از بامبو

آپدیت: متاسفانه به دلیل محدودیت در واردات مواد اولیه، پرده های حصیری موجودی بسیار خوبی ندارند، شما می‌توانید به جای پرده حصیر از پرده‌هایی چون انواع پرده دکوراسیون چون: زبرا، دبل، شید و هازان استفاده کنید.

 

امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته شده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *