شاید بتوان گفت که پرده زبرا از محبوب‌ترین پرده‌هایی است که در حال به دست گرفتن بازار است. این نوع پرده در کشور‌های مدرن اروپایی، سهم زیادی را از آن خود کرده است. این نوع پرده از تنوع بسیار زیادی در ایران برخوردار است. برند‌های بسیار زیادی در ایران، مشغول به فعالیت هستند و قطعا کمی تصمیم گیری و انتخاب پرده زبرا را برای شما سخت کرده است. ما در این مقاله قصد داریم که به مهم‌ترین مسائل تهیه‌ی پرده زبرا را به شما عزیزان توضیح دهیم. با بامبو دکور همراه باشید.

پرده های زبرا

انواع پرده زبرا

پرده زبرا در مدلهای ساده، ارسی، سلوئت یا سلوئیت و دبل (شب و روز) تولید می‌شوند.

زبرا: این نوع پرده از دو لایه پارچه تشکیل شده که این پارچه در اندازه های منظم بصورت راه راه می باشد و قسمت راه راه از توری بافته شده است. مکانیزم این نوع پرده همانند پرده های شید است با این تفاوت که زبرا قابلیت سایه روشن شدن را دارد. هنگامی که پارچه ها و توری های دو لایه پرده روی هم قرار میگیرند پرده روشن میشود و هنگامی که پارچه و توری روی هم قرار میگیرند تاریک میشود.
ارسی: این نوع پرده زبرا همانند شید عمل میکند و مکانیزمی شبیه شید دارد. تفاوت این نوع زبرا با مدل قبلی در نوع سایه روشن شدن آن است. این نوع پرده برای روشن شدن نیاز به این دارد که تا انتها پایین بیاید در حالی که زبرای معمولی در هر ارتفاعی که باشد سایه روشن میشود. تفاوت دیگری که این نوع پرده دارد در نوردهی آن است. نوردهی این نوع پرده از زبرای معمولی بیشتر است.
سلوئت یا سلوئیت: این نوع پرده زبرا که مدلهای طرحدار آن به زبرای سه بعدی نیز معروف هستند همانند مدل ارسی می باشد، با این تفاوت که در پرده های ارسی در قیمت لایه ی رویی از نوار استفاده شده است ولی در سلوئت لایه های زیر و رو از توری تشکیل شده است. سایه روشن شدن و نوردهی این پرده نیز همانند پرده های ارسی می باشد.

برای مشاهده‌ی قیمت پرده زبرا به فروشگاه ویکی دکو مراجعه کنید.

انواع پرده زبرا

دبل یا شب و روز: این مدل پرده جدیدترین مدل وارد شده به بازار است که مکانیزمی مشابه شید دارد با این تفاوت که از دو لایه شید مجزا تشکیل شده است. لایه رویی که به صورت یک توری طرحدار یا ساده میباشد و لایه زیرین که متشکل از یک لایه پارچه ساده برای جلوگیری از ورود نور است. هر کدام از لایه های زیرین و رویی بصورت جداگانه بالا و پایین میروند و این امکان را به شما میدهند که در طول روز برای استفاده از نور لایه زیرین را بالا دهید و شب هنگام برای جلوگیری از دیده شدن از بیرون لایه زیرین را پایین قرار دهید.

برند‌ و مدل‌های پرده زبرا

در ابتدای ورود پرده زبرا به بازار ایران برندهای محدودی اقدام به تولید این پرده کردند ولی به مرور زمان بر تعداد این برندها افزوده شد. امروزه شرکتهای مختلف با طرحها و قیمت‌های گوناگونی در بازار حضور دارند. قدیم‍ی ترین برند تولید پرده زبرا شرکت خوش سایه میباشد. همینطور از بهترین تولید کننده‌های پرده زبرا می‌توان به والنسیا و کرفت مسترز اشاره نمود. این دو برند از پارچه های با کیفیت ترکیه ای در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند و محصولات خود را همراه با ضمانت ارائه می‌دهند.

مدل‌های پرده زبرا

خصوصیت‌های پرده زبرا

پرده های زبرا از تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی برخوردارند. مهمترین خصوصیت این پرده ها سازگاری کامل آن با انواع محیط است. شما میتوانید از این پرده در محیطهای مدرن و کلاسیک استفاده کنید. همچنین زبرا قابلیت استفاده در محیطهای اداری را دارا می باشد. خصوصیت دیگری که این پرده ها دارند شستشوی آسان آنهاست. بدلیل استفاده از پلی استر و نانو بودن پارچه های زبرا شستشوی این پرده ها بسیار آسان است.

کنترل نور در پرده زبرا

نصب پرده زبرا به چه صورت است؟

بعد از اینکه شما پرده‌ی خود را سفارش دادید و محصول خود را تحویل گرفتید، دو راه وجود دارید.
راه اول این است که خودتان این پرده را نصب کنید که نیاز به اندک کار فنی است.
راه دوم این است که این کار را به عهده‌ی کارشنان نصب بگذارید.

طریقه اندازه گیری و قیمت پرده زبرا

پرده‌ها بر حسب متر مربع قیمت گزاری می‌شوند که با توجه به افزایش ارز، این محصول نسبت به قبل، بسیار گران‌تر شده است.
همچنین می توانید با فروشگاه ماهون تماس بگیرید و کارشناسان این فروشگاه جهت اندازه گیری اعزام میگردند.

امیدواریم که این مقاله به شما یک آشنایی در مورد پرده زبرا داده باشد، همچنین اگر سوالی در ذهن خود دارید، می‌توانید از ما بپرسید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *